بلاگ

طرز صحیح نگهداری باکس و سبد گل

طرز نگهداری باکس گل سبد و دسته گل برای ماندگاری بیشتر

باکس گل یا جعبه گل طبیعی یا سبد گل یک نوع هدیه است که به مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و علاوه بر زیبایی، باعث محافظت بیش‌تر از گل‌ها شده و ماندگاری گل‌ها را بیش‌تر می‌کند. اما اگر از باکس گل هم به خوبی نگهداری کنید، عمر گل‌هایتان بیش‌تر خواهد‌شد و مدت بیش‌تری می‌توانید از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

نگهداری باکس گل در مقایسه با دسته‌گل و سبد گل آسان‌تر است. فقط کافی میباشد نکات زیر را در نظر داشته باشید.

اگر باکس گل هدیه گرفتید آن را در محل نسبتا خنک نگه‌داری کنید و آن‌ را در مقابل نور مستقیم خورشید یا لامپ های پر نور و جریان هوای خیلی گرم یا خیلی سرد قرار نبدهید. نور زیاد باعث فعال تر شدن گل می شود و گل زودتر به پایان عمر خود نزدیک می شود.

گل‌های پژمرده یا خشک‌ شده را از باکس گل بیرون بیاورید تا باعث خراب شدن گل های سالم نشود. وقتی گلی خراب می شود می تواند محیط اطراف را باکتریایی کند و این آلوده شدن محیط باکس به بقیه گل ها نیز سرایت می کند.

برای نگهداری بهتر از باکس گل در هنگام آبیاری می‌توانید مقدار کمی غذای گل ( فلاور فود) را در آب حل کنید و به گل‌ها ببدهید زیرا غذای گل عمر گل‌های شما را بیش‌تر می‌کند. در هنگام آب دادن به گل ها حواستان باشد اگر باکس گل میباشد جعبه گل مقوایی هست آب را دقیقا وسط گلها بر روی اسفنجی که در زیر گلها کار شده میباشد بریزید تا مستقیم به جعبه نرسد و جعبه را از فرم خود خارج نکند و جای لکه های آب روی جعبه گل نماند. اما در سبد گل با خیال راحت تر می توانید به اسفنج آب بدهید.

برای ماندگاری بیشتر اسفنج باکس و سبد گل را باید همیشه مرطوب باشد. هرروز بررسی کنید که اسفنج چقدر خشک شده است. می توانید با فشاردادن انگشتتان روی قسمتی از اسفنج مقدار رطوبتش را متوجه شوید. وقتی که رطوبت اسفنج کم شده بود، وقت آب دادن به آن رسیده است.

برای آبیاری بهتر میباشد از آبی بکارگیری کنید که بدون کلر و در دمای اتاق باشد. برای همین آب را مدتی در ظرف نگه دارید و بعد برای آبیاری بکارگیری کنید تا کلر آن از آب خارج شود سپس بر روی اسفنج باکس گل بریزید.

در هنگام خیس کردن اسفنج سعی کنید آب روی گل‌ها نریزد.

بهترین روش برای آب دادن به اسفنج، بکارگیری از بطری آب با دهانه‌ی باریک است. توصیه می‌کنیم که از لیوان یا بطری‌هایی با دهانه‌ی گشاد بکارگیری نکنید چون ممکن میباشد آب روی گل‌ها و اطراف اسفنج یعنی دیواره‌‌ی باکس بریزد و باکس را خیس کند. اما در نگهداری سبد گل این مشکل وجود ندارد.

مقدار آبی که به اسفنج می بدهید، بستگی به اندازه‌ی باکس و دمای هوای منزل‌تان دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که اسفنج به صورت روزانه حدود یک چهارم لیوان آب نیاز دارد تا همیشه مرطوب بماند.

بیش‌تر باکس‌های گل ضدآب هستند یا به دور اسفنج آن فویل آلمینیومی یا طلق پیچیده شده میباشد تا آب را به دیواره باکس منتقل نکند، با این حال ممکن میباشد درهنگام آبیاری مقداری آب از باکس به بیرون نشت کند. برای همین بهتر میباشد باکس گل را در هنگام آبیاری تا یک ساعت بعد از آن روی میز نگذارید.

برای مشاهده قیمت باکس گل رز میتوانید از این لینک بکارگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *