بلاگ

تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم

تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم

تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم دو گل رایج و پرفروش است که برای ادای احترام مورد استفاده قرار می گیرد. شاید گمان کنید که این دو تاج گل تفاوتی با یکدیگر ندارند ولی این طور نیست. مکان استفاده از تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم متفاوت بوده و ظاهر و نوع گل های مورد استفاده در هر کدام نیز مخصوص است. به همین منظور در ادامه تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم را برای شما شرح خواهیم داد تا انتخاب درستی داشته باشید. 

تاج گل ترحیم چیست؟

برای اطلاع از تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم ابتدا باید تعریفی از این دو تاج گل را داشته باشید. تاج گل ترحیم یکی از نمونه تاج گل هایی است که با استفاده از گل های ختم تزئین شده اند و برای مراسمات عزاداری مورد استفاده قرار می گیرند. تاج گل های ترحیم برای ابراز همدردی و تسکین غم و اندوه کاربرد دارند و از این رو باید از گل هایی استفاده شوند که بتواند تاثیرات روانشناسی مناسبی را بر روی داغداران بگذارد. 

تاج گل نمایشگاهی چیست؟

تاج گل نمایشگاهی برعکس تاج گل ترحیم که برای مراسم غم و اندوه استفاده می شود، برای مراسم شادی کاربرد دارد. بسیاری از کسب و کارها برای شروع کار خود مراسمی را تحت عنوان افتتاحیه برگزار می کنند. در این مراسم دعوت کنندگان برای عرض تبریک و ابراز خوشحالی تاج گلی را به صاحب غرفه و نمایشگاه تقدیم می نمایند. تاج گل های نمایشگاهی با استفاده از گل های مخصوصی تزئین می شوند که هر کدام می تواند شادی اطرافیان را افزایش دهد. 

انواع تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم

تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم هر دو در سه نوع تاج گل یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه تزئین می شوند. این تاج گل ها هر کدام در دریف های مختلفی طراحی می گردند و با افزودن هر ردیف به تاج گل ها قیمت آن نیز افزایش می یابد. انتخاب نوع تاج گل ها به میزان نزدیکی شما بستگی دارد. بنابراین شما برای شرکت در مراسمات ترحیم و یا افتتاحیه نزدیکان خود می توانید از تاج گل های سه طبقه استفاده کنید. 

تفاوت قیمت تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم

تاج گل های نمایشگاهی و تاج گل های ترحیم تفاوتی در قیمت ندارند. قیمت تاج گل ها معمولا بر اساس کیفیت و تعداد گل ها تعیین می شود. معمولا تاج گل ها در سه نوع یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه طراحی می شوند. هر چه تاج گل ها طبقه بیشتری داشته باشند قیمت آن نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال قیمت تاج گل های یک طبقه بیشتر از تاج گل های سه طبقه است. بنابراین این دو تاج گل تفاوتی در قیمت با یکدیگر ندارند. شما برای مشاهده لیست قیمت تاج گل ها می توانید وارد سایت شادیچی شده و دسته بندی تاج گل ها را مشخص کنید تا قیمت به شما نمایش داده شود. 

رنگ تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم

از دیگر تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم می توان به رنگ آن ها اشاره کرد. برای تاج گل های ترحیم معمولا از رنگ های سفید و یا صورتی و زرد استفاده می کنند ولی تاج گل های نمایشگاهی دارای طیف گسترده ای از رنگ ها هستند و شما می توانید برای تزئین تاج گل های نمایشگاهی از تمامی گل ها با رنگ های مختلف استفاده کرد. استفاده از گل های سفید و قرمز رنگ برای تاج گل های نمایشگاهی بسیار مرسوم است و شما می توانید طراحی زیبایی را با این رنگ ها داشته باشید. 

تزئین تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم

تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم در نحوه تزئین آن می باشد. تاج گل های ترحیم باید به صورت ساده تزئین شوند. در این حالت تنها تاثیری که تاج گل ترحیم بر روی داغداران می گذارد، تاثیرات گل ها بر روی روحیه آن ها می باشد. ولی تاج گل های نمایشگاهی را می توان با طرح ها و مدل های مختلفی تزئین کرد. به عنوان مثال تاج گل های نمایشگاهی را می توان به صورت فانتزی نیز طراحی کرد. تاج گل قلب یکی از رایج ترین تاج گل های نمایشگاهی به شمار می رود. در این تاج گل ها می توانید از ربان های رنگارنگ و طرح دار استفاده کرد. در حالی که در تاج گل های ترحیم تنها می توان ربان های ساده مشکی را به کار برد. 

انواع گل مناسب تاج گل نمایشگاهی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از اصلی ترین و مهم ترین تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم در نوع گل به کار رفته در این تاج گل ها می باشد. در زیر به برخی از گل های موجود در تاج گل نمایشگاهی اشاره می کنیم:

گل رز: گل های رز انرژی مضاعفی به بیننده می بخشد و رایحه دلنشین آن بسیار آرامش بخش است. استفاده از گل رزهای سفید، آبی، صورتی و قرمز در تاج گل های نمایشگاهی رواج بالایی دارد. هر یک از این رنگ ها می تواند نماد و مفهوم خاصی را به اطرافیان برساند. به عنوان مثال رزهای سفید رنگ نشان دهنده پاکی و معصومیت و رزهای قرمز نماد غشق و محبت می باشد. 

گل نرگس: گل نرگس تنها در فصل بهار گل می دهد و از این رو نوید بخش بهار می باشد. این گل نماد شروعی دوباره بوده و با هدیه دادن این گل در مراسم افتتاحیه راستگویی، بخش و صداقت شما را نشان می دهد. رنگ های نارنجی، بنفش، قرمز و صورتی از جمله رایج ترین رنگ گل لاله برای تاج گل نمایشگاهی می باشد.

گل زنبق: زنبق نیز از دیگر گل هایی است که برای تاج گل های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این تاج گل نماد دوستی، امید و دوستی است. 

گل داوودی: هدیه دادن گل داوودی در تاج گل های نمایشگاهی رفاقت و وفاداری شما را می رساند. برای تزئین تاج گل نمایشگاهی با استفاده از گل داوودی نیاز است که تعداد زیادی از این گل را استفاده کنید به همین دلیل حجم بالایی دارند. ولی با توجه به قیمت پایین گل های داودی قیمت تاج گل ها افزایش نخواهد یافت.

گل ماگنولیا: ماگنولیا از ظاهری بسیار زیبا و جذاب برخوردار می باشد و از این رو تزئین تاج گل نمایشگاهی با استفاده از گل مانگولیا می تواند تاج گلی زیبا و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد. 

گل آفتابگردان: آفتابگردان نیز از دیگر گل های رایج در تاج گل نمایشگاهی است که نماد صداقت و وفاداری می باشد. با توجه به ابعاد بزرگ و ظاهر بسیار زیبا و جذاب گل آفتابگردان تنها کافیست دو الی سه شاخه از این گل را برای تزئین تاج گل استفاده کنید. 

انواع گل مناسب تاج گل ترحیم

قطعا با عنوان کردن انواع گل مناسب تاج گل ترحیم می توانید اصلی ترین تفاوت تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم را متوجه شوید. در زیر به برخی از اصلی ترین گل ترحیم اشاره می کنیم:

گل گلایل: گلایل یکی از اصلی ترین و مهم ترین گل موجود در تاج گل ترحیم است و بسیاری از تاج گل های ترحیم با استفاده از این گل تزئین می شود. گلایل نمادی از به یاد کسی بودن است و شما با هدیه دادن تاج گل گلایل می توانید همدردی خود را ابراز کرده و نشان دهید که همواره به یاد متوفی خواهید بود. 

گل داوودی: داوودی یکی از گل هایی است که به دلیل ظاهر خاص و منحصر به فرد می توان از آن در تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم استفاده کرد. این گل رنگ های متنوعی دارد که دو رنگ زرد و سفید آن برای تاج گل های ترحیم رایج تر است. 

گل لیلیوم: گل سوسن و یا همان لیلیوم که هدیه دادن آن در مراسم ترحیم نشان دهنده صداقت رفتاری شما به بازماندگان متوفی می باشد. این گل مفهوم خاصی ندارد به همین دلیل شما می توانید انواع رنگ های لیلیوم را در تزئین آن استفاده کرد. 

گل میخک: میخک گلی ارزان قیمت است که تزئین آن در تاج گل ترحیم می توان زیبایی تاج گل را چندین برابر کند. این گل نماد پاکی و تولید دوباره است و می توان از رنگ بندی آن استفاده کرد. 

ارکیده: ارکیده یکی از گل های زیبا در تاج گل ترحیم است که تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. این گل را می توانید برای ایجاد حس امید و آرامش به عزیزان و داغداران هدیه دهید. شما با این تاج گل می توانید احساسات خود را به عزاداران ابراز کنید. 

خرید تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم

حال که با تفاوت تاج گل نمایشگاهی با تاج گل ترحیم به خوبی آشنا شدید، می توانید به راحتی این گل را سفارش دهید. ولی در هنگام خرید این تاج گل ها باید به کیفیت و میزان ماندگاری گل ها توجه کنید. سایت شادیچی یکی از معتبرترین فروشگاه انواع تاج گل نمایشگاهی و تاج گل ترحیم است که گل ها را به صورت فوری و در زمان مدت زمان کوتاهی برای شما ارسال می کند. برای انتخاب مناسب ترین تاج گل تنها کافیست وارد سایت شادیچی شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *