بلاگ

خواص درمانی گل رز

خواص و فواید درمانی و خاصیت های گل رز بر بیماری های انسان

شاید باور نکنید اما گل رز خواص درمانی زیادی دارد و برای برخی از بیماری های خطرناک مانند سرطان ها و بیماری های قلبی بسیار مفید میباشد ما در این بخش قصد داریم تا بپردازیم به خواص و فواید درمانی گل رز و آن را برای شما بازگو کنیم.

در زیر چند نمونه از این خواص درمانی را ذکر کرده ایم لذا به ادامه مطلب دقت نمایید…

از خواص درمانی گل رز تقویت سیستم ایمنی بدن :

گل رز سرشار از ویتامین E میباشد و فواید زیادی برای سلامت پوست دارد؛ روغن دانه‌های این گیاه برای محافظت از پوست به‌ویژه پوست‌های خشک و حساس و درمان بعضی عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود.  همچنین از آنجا که میوه تازه گل رز سرشار از ویتامین ث است، نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی دارد.

 

خاصیت ضد التهابی گلهای رز:

در عصاره این گل، رنگدانه‌هایی مانند کاروتنوئید، فلاوانوئید، پلی‌فنول با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی  و ضد التهابی وجود دارد؛ مصرف گل رز به تسکین درد آرتریت کمک می‌کند و توانایی حرکتی را بهبود می‌بخشد. این گیاه جادویی به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، موجب تسکین دردهای روده و بهبود فعالیت منظم شکم می‌شود و به جذب مواد مغذی درون روده‌ها کمک می‌کند.

 

پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی:

آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات پلی‌فنولیک درون گل رز ، احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی را تا درصد زیادی کاهش می‌دهد و نقش مفیدی در کنترل فشار خون افراد دارد. همچنین لیکوپن (رنگدانه گیاهی قرمز رنگ) درون این گیاه نیز موجب کاهش ابتلا به امراض قلبی می‌شود.

 

پیشگیری از سرطان از فواید درمانی گل رز :

بیشترآنتی‌اکسیدان‌های درون گل رز، خاصیت ضدسرطانی دارد و مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود؛ نوشیدن دمنوش گل رز همچنین راهکاری مفید برای  مبارزه با  سرطان سینه میباشد اما در این خصوص باید مطالعات بیشتری در مورد میزان اثر این گیاه بر روند پیشروی سرطان صورت گیرد.

برای مشاهده قیمت دسته گل رز میتوانید از این لینک بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *