بلاگ

گل ارکیده نماد چیست + معنی و نماد رنگ های گل ارکیده

نماد گل ارکیده

بررسی نماد های گل ارکیده

بدون شک گل ارکیده یکی از بهترین و خاص ترین هدیه هایی است که شما می توانید برای عزیزانتان تهیه کنید. پس بهتر است تا با معنی و  مفهوم گل ارکیده آشنا شوید، تا آن را متناسب با مفهومی که دارد هدیه دهید تا کادو‌ی شما بیشترین تاثیر را داشته باشد. پس در این مقاله از سایت شادیچی با ما همراه باشید، تا با نماد گل ارکیده و رنگ های مختلف آن آشنا شوید و بدانید هر گل ارکیده چه داستانی دارد.

چرا گل ارکیده می تواند یک هدیه ارزشمند باشد

گل های ارکیده یک هدیه ارزشمند، جذاب و خاص و گران است. دلایل زیادی برای انتخاب گل ارکیده به عنوان هدیه وجود دارد . یکی از این دلایل دارا بودن غنچه های زیاد است و این مورد که سال ها می تواند گل دهی و غنچه داشته باشد. دیگری حمل آسان آن و نگهداری بلند مدت آن است.

نماد و نشانه گل ارکیده در سالیان دور

گل ارکیده در طول تاریخ معانی و نمادهای مختلفی داشته است. برای مثال گل ارکیده را در یونان باستان برای تعیین جنسیت نوزاد استفاده می کردند بدین شکل که اعتقاد داشتند اگر پدر نوزاد قسمتهای گوشتی گل ارکیده، را بخورد فرزندش پسر و اگر مادر قسمت های لطیف، گل ارکیده را بخورد فرزندش دختر خواهد شد.

در دین مسیحیت هم در عید پاک و کریسمس گل ارکیده جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که نماد خون مسیح می باشد.

نماد رنگ های مختلف گل ارکیده

در کل گل ارکیده نماد زندگی است، با دانستن نماد هر رنگ گل ارکیده و یاد گرفتن معنی آن، شما به فردی با ذهن باز و پر از ظرافت تبدیل می شوید در واقع جذابیت گل ارکیده در این است که هر رنگ آن نماد مخصوصی دارد که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم.

ارکیده آبی روح پاک و زیبا

گل ارکیده آبی سمبل و نماد زلالی آب، منحصر بودن و معنویت است و حتی با دیدن این گل نیز شما این زلال بودن و معنویت را حس می کنید.ارکیده آبی بهترین هدیه برای افرادی است که روحی پاک و زیبا دارند.

ارکیده آبی نماد روح پاک

ارکیده بنفش نماد قابل احترام بودن.

گل ارکیده بنفش نماد احترام و تحسین طرف مقابل شما است. وقتی فردی برای شما قابل احترام است گل ارکیده بنفش یا یاسی بهترین گزینه برای هدیه است .در قدیم ارکیده بنفش نماد سلطنت و اقتدار نیز بوده است.

ارکیده بنفش نماد احترام

ارکیده قرمز مخصوص عاشقان

گل ارکیده قرمز نماد عشق، قدرت و شجاعت است. اگر شما از اعماق وجود عاشق کسی هستید و دوست دارید تا از عشق شما باخبر شود احساس‌تان را با ارکیده قرمز و عطر خوشش به او نشان دهید. اگر کسی کار شجاعانه ای نیز برای شما انجام داد می توانید با ارکیده قرمز از او تشکر کنید.

ارکیده قرمز نماد عشق

ارکیده صورتی مخصوص نوزادان تازه متولد شده

گل ارکیده صورتی نماد شکوفا شدن و باروری است پس بهترین هدیه برای نوزادان تازه متولد شده است. در گل ارکیده صورتی زیبایی و لطافت خاصی وجود دارد که که این گل را  می توان نماد زیبایی، معصومیت و ناز زنانگی نیز دانست.

ارکیده صورتی تولد نوزاد

ارکیده سفید نماد پاکی و بی گناهی

گل ارکیده سفید نماد پاکی و بی گناه بودن، خلوص داشتن و ظرافت است .گل ارکیده سفید بهترین انتخاب برای دسته گل عروسی می باشد.

همچنین از گل های ارکیده سفید در انواع سبد گل و تاج گل های ترحیمی نیز استفاده میشود و به خانواده متوفی این را نشان میدهد که فرد در گذشته زندگی پاکی را سپری کرده است.

پس حواستان باشد اگر کسی برای دسته گل عروسیش از شما نظر خواست ارکیده سفید و سایت شادیچی را حتما به او معرفی کنید.

ارکیده سفید نماد پاکی و بیگناهی

ارکیده زرد نماد دوستی و شادی و نشاط

ارکیده زرد مانند تکه ای از خورشید؛ نماد دوستی نشاط و شادی است. برای کسانی که فصل جدیدی از زندگیشان را آغاز کرده اند بهترین هدیه است.

ارکیده زرد نماد دوستی

ارکیده نارنجی مخصوص کسانی که خلاقیت و جسارت دارند

ارکیده نارنجی  نماد شوق و خواستن، جسارت و خلاقیت است . زمانی که فرد در قسمت چالشی و ماجرا جویانه زندگیش مانند آزمون مهم یا شرکت در مسابقه باشد. شما برای تشویق وی و آرزوی موفقیتش می توانید برایش گل ارکیده نارنجی بخرید .

ارکیده نارنجی نماد دوستی و جسارت

 ارکیده سبز نماد خوش شانسی و سلامتی

ارکیده سبز نماد خوش شانسی، سلامتی و طول عمر هست . در فرهنگ ژاپنی هرگاه برای کسی موفقیت و خوشبختی بخواهند به او گل ارکیده سبز هدیه می دهند و باور دارند وجود گل ارکیده سبز در محیط  باعث موفقیت می شود.

 

ارکیده سبز

ارکیده سیاه مخصوص تسلیت

گل ارکیده سیاه نماد بدشانسی و مرگ است. بهتر است فقط در زمان تسلیت از این گل استفاده کنید.

کاربرد گل ارکیده در فنگ شویی

در باورهای سنتی و فنگ‌شویی گل ارکیده نماد باروری و شکوفایی می باشد و باور دارند گل ارکیده در هر مکان شادی بخش است .

در انتهای این مقاله

شما نمادها و معانی هر رنگ گل ارکیده را یاد گرفته و می دانید در هر فرهنگی چه موقع از گل ارکیده برای هدیه استفاده می کنند و خود نیز می دانید که اگر زمانی خواستید گل ارکیده هدیه بدهید از چه رنگی استفاده کنید.

شما کدام رنگ و نماد را بیشتر پسندید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *